Ti z vás, kteří jsou aktivními uživateli sociální sítě Facebook a mají zájem o starožitnosti, se s tím jistě už setkali. Na Facebooku existuje více skupin, v nichž si uživatelé mezi sebou sjednávají obchody se starožitnostmi. Zpravidla se jedná o formu obchodu, kdy sběratel nakupuje přímo od osob, které mají danou starožitnost ve své domácnosti a rádi by se jí zbavili výměnou za finanční příjem.
Je Facebook ohrožením trhu se starožitnostmi?
Jako provozovatelé katalogu starožitností tuto platformu pro obchod nevnímáme ani jako konkurenci, ani jako přirozené prostředí pro podvodné praktiky. Sice se při prohlížení těchto skupin setkáváme se stížnostmi na nedodání zaplaceného zboží či s urážlivými komentáři, avšak některým správcům skupin je třeba přiznat, že se snaží aktivně blokovat uživatele, k nimž se vztahuje řada stížností. Tak jako u jiných obchodů s prodejci „z lidu“ je samozřejmě potřeba počítat s jistou mírou rizika, to však platí i u ostatních inzertních médií.
Kamenné prodejny starožitností nenahradíte
Antikpraha.cz tedy není nepřítelem facebookového prodeje starožitností, avšak nadále bude pracovat primárně s propagací prodeje starožitností v kamenných prodejnách, skladech, galeriích či aukčních domech. Z našich osobních zkušeností docházíme k názoru, že internet a nová média jsou spíše užitečným pomocníkem k propagaci korektního prodeje starožitností od oficiálních prodejců, nikoli jejich škůdcem. V oboru starožitností obzvláště platí, že kupující mívá častěji zájem vidět vyhlédnutou starožitnost nejdříve na vlastní oči, než definitivně provede její úhradu.